Tie reklamné slogany tie sú.... +!
Často dvojznačné aby sa zavŕtali do mysle.
Za všetky spomeniem aspoň jeden, istej nemenovanej banky: „Najlepší idú za nami“
Akože za nami?
Buď teda tí čo sú najlepší v tom svojom odvetví prichádzajú za nami ktorí sme najlepší v tom bankovom odvetví.
Alebo, my sme super najlepší a tí čo sú najlepší môžu prísť až po nás lebo za nami zaostávajú.
Ten slogan to nevysvetľuje, a tak akoby hlásal oboje možné vysvetlenia v tom jednom.
Keď sa pozriem na život nášho zakladateľa sv. Františka ktorého tranzitus sme si nedávno pripomínali pozorné oko si všimne, že bolo v jeho živote zopár stretnutí ktoré výrazne zadefinovali jeho život.
Jedným z takýchto stretnutí bolo stretnutie s Ukrižovaným.
Všímajte si prosím tú dvojznačnú šifru:
Stretnutie s ukrižovaním a stretnutie s Ukrižovaným.
Mne osobne to evokuje súvzťažnosť: ten kto sa v živote stretne s niečím naozaj ťažkým a bolestným, ten má výbornú šancu stretnúť sa aj s Ukrižovaným. Táto súvzťažná dvojznačnosť sa nám môže zavŕtať do srdca a vtedy snáď porozumieme koľko múdrosti nám môže priniesť, keď rastieme do výšky Človeka bolesti ktorý poznal slabosť....